RSS
Container Icon

KENANGAN DI SUNSHINE

Tetiba teringat saja kenangan sewaktu kerja di Sunshine..Hee,pukul 9 pagi dah bangun nak mandi...Lepas 2 mula la bergaduh dengan abang...Rutin pagi kami mesti kecoh nak kalut masuk bilik air..Mula la bertekak...Mula la mak pon marah..Selesai ja mandi terus ke tempat kerja ku..Tumpang abang je pon..Balik bapa pula mai amik...Dulu x de lesen & motor lagi...Pukul 9.30pagi dah masuk...Ayat ni selalu aku cakap pagi2.."Good morning all staf,we r opening 4 bisnes now..Happy working & have a nice day..tq"Hahahhaha, setiap hari ayat ni la aku guna sebagai Asst.Supervisor at Information Counter...Kalau aku keja pagi start pukul 10 pagi- 7 malam...kalau keja tengahari start pukul 12.30 tengahari - 10 malam..Kalau full day 10 pagi sampai 10 malam...Waktu seharianku di habiskan di tempat keja ja... Tapi memang seronok sebab aku memang enjoy keja kat sana selama 2 tahun..


Tapi sejak ganti Manager baru, ada saja yang tak kena..Hmmm, dugaan sungguh...Aku sepakat dengan ALIF SUFI nak berhenti kerja...Sape pon x tahu kami hantar surat resign...Lagi satu, biasa la kalau kita ber'couple' memang akan jadi perhatian pon..Waktu keja kami macam kawan saja...X de la berkepit sangat2...Tapi itulah perangai Manager baru yang membuatkan kami memang panas hati dengan dia..Lagi pon tempat 2 akan di tutup tak lama lagi sebab mungkin Boss baru x cekap nak handle kot...Tapi memang aku hepi sangat2 keja kat sana..Banyak pengalaman yang aku dapat...X kira la manis atau pahit...Aku jadikan ia satu bekalan buat aku...Aku tetap merindui suasana di sana..Sekarang dah jadi tempat perniagaan lain dah...Di sana lah aku mengenali apa itu erti sahabat...Apa itu erti kerja..Apa itu erti penat dan lelah..Apa itu erti cinta dalam diam..Heheheheh...Tapi itu lah kenangan yang x mungkin aku lupakan selamanya...TERIMA KASIH KERANA MEMBERIKU KENANGAN ITU...TERIMA KASIH BUAT ALIF SUFI JUGAK SEBAB MENGAJARKU ERTI MATANG DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN DENGAN BIJAK TANPA GANGGUAN EMOSI...
(JUMPA DI LAIN ENTRY)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

annamariana1989@yahoo.com

MY POPULAR POST