RSS
Container Icon

KAWAL PERGERAKAN ANAKMU



Please share this.Mungkin ada yang terlepas pandang..
 Jika anda tiada anak kecil pun, tolong sebarkan maklumat ini kepada sesiapa sahaja. Kita tidak tahu entah siapa yang dapat diselamatkan dengan berkongsi maklumat ini. Tolong beri sedikit masa dan hantar kepada kawan yang ada anak-anak dan cucu-cucu.

Mahu berkongsi apa yang berlaku hari ini semasa berbelanja di Carrefour JB. Seorang ibu sedang membongkok untuk m......embelek-belek daging , dan apabila berpusing mendapati anak perempuannya berusia 4 tahun telah hilang. Saya berdiri betul-betul bersebelahan dengan si ibu , sementara si ibu tadi terus memanggil-manggil anak perempuannya tapi hampa.

Saya meminta seorang pekerja lelaki Carrefour untuk umumkan kehilangan tersebut melalui sistem pembesar suara. Beliau terus melakukannya apabila diminta berbuat demikian , dan kemudian terus meninggalkan saya untuk membuat panggilan telefon. Panggilan itu untuk memaklumkan supaya semua pintu dan pagar dikunci menggunakan kata kod atau seumpamanya. Jadi mereka telah mengunci semua pintu dengan serta-merta. Hanya 3 minit diperlukan untuk melakukannya selepas diminta.

Mereka menjumpai kanak-kanak perempuan itu 5 minit kemudian di dalam bilik air dalam keadaan masih khayal. Kepala budak perempuan itu sudah separuh dicukur, dan hanya berpakaian dalam. Ada sebuah beg mengandungi baju, pisau cukur, dan rambut palsu terletak di lantai bersebelahannya untuk menukar wajahnya.

Siapa pun yang melakukannya - iaitu mengambil lalu membawa budak perempuan ini ke dalam bilik air , cukur rambut dan tukar pakaiannya - melakukannya kurang daripada 10 minit ! Ini buatkan saya menggigil tak sudah-sudah.

Tolong perhatikan anak-anak anda apabila berada di tempat luas di mana adalah senang untuk kita terpisah dengan me reka seperti di gedung beli-belah. Hanya beberapa minit diperlukan untuk melakukan semuanya. 5 minit lagi maka anak perempuan itu tentu sudah berjaya dibawa keluar!
  
KREDIT UNTUK FACEBOOK

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

46 comments:

Acik Riotaro said...

ish2..takut law nk bawa ank buah jln2 cm neh.. risau.. mcm2 leh jadi..

4feet8 said...

sy pernah baca ni tapi dah lama kan kejadian ni.. bahaya juga.. dahla budak2 ni kalau masuk mall salu berlari2..

bredmart said...

benar tuh, selalu jaga anak perempuan, nanti bisa hilang

Cik Yaya said...

wahh bhya ni..mmg penh jgk dgr cmni..
hmm..tu la..bhya bia ank jalan kita kene pimpin tgn ank tu..tp ibu bpa kene jaga la sam2..ni x..hrp mak je yg nak beli brg, mak la yg kne tgok ank..bpknyer...??tgu kat lua..bce s.khbr..huuu

Akma Dk said...

ya Allah bahaya sangat ni..

syiela said...

ya allah.. nasib budak tu dapat di selamatkan kalau tidak.. risaunya

Misz Fazie said...

ishh menakutkan je. ni kena jage adik betul2 nih thanks sharing sis

mselim3 said...

terima kasih sharing info nie k

mselim3

Nick Nashram said...

macam2 taktik orang skng ni nak culik budak..
kita nak bawak keluar pun dah tak selamat.

deqjamucuxx said...

menakutkan. bahaya kan zaman sekarang ni......

tQ for gud info.

Wak Gelas™ said...

anak wak pon penah hilang 15 menet kat shopping mall jugakkk., UHhuuu

dEdEQ dE wIshEs said...

RISAUNYE :(

Liza Licha said...

bahaya nya. hm.. saya belom ada anak lagi. tp tu lah.. risaw sgt. skrg ni mcm2 boleh terjadi

s h a said...

Sekarang ni memang banyak perkara x dijangka berlaku.Memang kena sentiasa berhati-hati.

roshi''dayahdayu'' said...

bapak ah..seram nya..

webly said...

Waduhhh sangarr yaaa....

adyna said...

nie yg buat selalu takut bwk ank2, sebab kdg2 mmg terlepas pandang jugak..

Hnahdy said...

kena sentiasa pegang tangan anak kecil. dalam ramai2 orang kat pasaraya kita xtau sekilip mata anak boleh hilang

QasehnyaRania said...

salam ana :)

ciksu minta share yer kredit tok ana
tenq dear ;)

QasehnyaRania said...

care4 jb area mna yer..riso pulak ciksu..naik bulu roma masa baca ni.takut pon ada..sanggup pelaku buat begitu terhadap kanak2..
semoga tertangkap beliau

محمد رازيق said...

nice sharing :) selamat tahun baru :)

Rizal uye said...

nice sharing

roshi''dayahdayu'' said...

hadoi risau nya ..belum ada anak ni , kalau ade anak mcm mana la saya nanti huhu

ANNA MARIANA said...

Acik Riotaro - so hati2 k lepas ni.. =)

ANNA MARIANA said...

4feet8-betul 2.. bebudak tahu nak main je..

ANNA MARIANA said...

bredmart - benar sekali sob.. =)

ANNA MARIANA said...

Cik Yaya - itu la slalu jadi kan.. huuhh.. bapa pon kena la mainkan peranan jugak..

ANNA MARIANA said...

Akma Dk - hati2 k lepas ni.. =)

ANNA MARIANA said...

syiela - tahu xpe..

ANNA MARIANA said...

Misz Fazie - hati2 walau dimana je k.. welcome dear..

ANNA MARIANA said...

mselim3 - sama2.. =)

ANNA MARIANA said...

Nick Nashram - betul 2.. senang2 je nak curi budak2 skarang..

ANNA MARIANA said...

deqjamucuxx - kena lebih hati2 k.. welcome dear.. =)

ANNA MARIANA said...

Wak Gelas™ - uisyhh.. bahaya 2 wak.. lepas ni kena kawal betul2 la kan..

ANNA MARIANA said...

dEdEQ dE wIshEs - zaman sekarang semuanya kena hati2 dah..

ANNA MARIANA said...

Liza Licha - sama la ngan anna.. anak buah ada la..

ANNA MARIANA said...

s h a - betul 2 sha.. bahaya ada dimana2 je kan..

ANNA MARIANA said...

roshi''dayahdayu'' - hati2 k lepas ni..

ANNA MARIANA said...

webly - harus hati2 ye sob..

ANNA MARIANA said...

adyna - perlu ada orang lain jaga kan lepas ni kalo nak beli apa2..

ANNA MARIANA said...

Hnahdy - betul 2 kan.. hati2 k.. =)

ANNA MARIANA said...

QasehnyaRania - ok... tq sudi share.. =)

ANNA MARIANA said...

QasehnyaRania - ni anna amik dalam fb tiara jacquelina...

ANNA MARIANA said...

محمد رازيق - sharing is caring =)
selamat tahun baru gak.. =)

ANNA MARIANA said...

Rizal uye - sharing is caring =)

ANNA MARIANA said...

roshi''dayahdayu'' - kena kawal 25 jam la jawapnya..dunia sekarang semuanya bahaya..

Post a Comment

annamariana1989@yahoo.com

MY POPULAR POST