RSS
Container Icon

PACAT?

anna kecilkan sebab anna tahu ramai
akan geli tengok pic ni kan?


Hari ni Anna nak story2 sikit tentang Pacat..
Wah, selama ni Anna tak pernah lagi merasa..
Selepas Anna g kursus dalam beberapa bulan lepas 
dan terkena gigitan pacat ni 
barulah Anna tahu bertapa pedih dan gelinya bila
 nak buangkan semula pacat itu..
Anna gunakan kain untuk buang sebab Anna memang 
tak sanggup nak pegang dengan 
tangan Anna.. Lepas Anna buangkan pacat ni terus 
Anna pijakkan dia sampai dia mati..
Hahahahha..
Jahatkan Anna?
Ok, kat bawah ni ada sidikit  cara betul nak alihkan pacat..

Cara betul untuk alih pacat 

  • Pacat akan terjatuh selepas kenyang. Namun, jika anda mahu mengalihkan ia lebih awal, kenal pasti bahagian gigi pacat yang berfungsi menghisap darah di salah satu hujung, lazimnya di bahagian lebih nipis.
  • Secara perlahan, gunakan jari telunjuk untuk mencabut bahagian pacat yang menghisap darah daripada kulit. Gunakan satu lagi jari untuk memisahkan hujung satu lagi yang lebih gemuk. Pada proses ini, pacat lazimnya akan cuba untuk kembali melekat ke kulit.
  • Selepas mencabut pacat, pastikan anda membersihkan kesan luka untuk mengelak jangkitan. Hidupan itu tidak beracun, namun mungkin rasa gatal dan tidak selesa.
  • Jangan gunakan api rokok, ubat nyamuk, losen antiserangga atau menarik secara pantas untuk mengalihkan pacat daripada kulit. Cara ini mungkin memberi kesan lebih teruk kerana ia memberi luka lebih dalam dan kesan parut.
  • Jika ia menghisap darah di bahagian telinga, hidung atau mulut, anda mungkin mendapat masalah kerana pacat menjadi gemuk apabila kekenyangan, sekali gus boleh membawa kesan parut atau cela di muka.
  • Jika secara tidak sengaja mendapati ia di mulut, gunakan alkohol atau hidrogen peroksida untuk berkumur. Jika terpaksa, gunakan objek keras. 
p/s - Sape yang pernah kena gigit?
Jom2 story kat bawah ok..

  
sumber dari - tuudia

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

26 comments:

sabella mohamad said...

bella selalu sangat kena ni kak . dah lali dah . siap boleh main-2 lagi dengan pacat tu XD

dulu abg-2 bella time pindah mula-2 pindah rumah dekat kg , diorang kemain jakun time tgk pacat . sebab sebelum takpenah tengok . diorang kutip pacat-2 sampai satu tempurung . menjerit mak bella dibuatnye XD

michelle De hunny said...

geli jugak tgk pacat.
pegang pun xberani.
tp sekarang sesetengah spesis pacat boleh sembuhkan penyakit.
contoh mcm hisap dara, ehhh darah kotor
kehkehkeh ^^

ieda immi said...

aduhaiii pacat huhuh
mencik dan geli ! ;)

Nurul Nadia said...

gelinya pacatt... ^_^

sha (chirp chirp) said...

huhu. pnh gak kna. gelimattt~

jom! http://ice-chirp-chirp.blogspot.com/2013/01/siapa-berani-sahut-cabaran-wonder-glow.html :)

Acik Riotaro said...

alhmdulillah..acik takda mslh dgn pacat..mahupun lintah.. tp jgn bg lipas.. mmg acik x bleh..

klu bleh tak nk kne ggit ngan pacat neh psal bekas dia tu gatal..

bredmart said...

wah bagus ne infonya, biar bisa mengatasi masalah pacat...

Cik Yaya said...

eei tkt..geli..
mntk2 jgnla pacat tu melekat kt yaya..hehe ;p

MaMa Rey said...

memang geli..pernah kena gigit time kecil2 dulu..
gatal kena gigit..

Miss Zahirah said...

hehehe.. mmg geli ana..
akak pnah kna pacat, menangis mntk org jatuhkan pacat tu..
hahaha

Wak Gelas™ said...

wak pon geli tengok pacat tuu..UUhuuu

aTieYusof Family said...

Geli dan takott dgn pacat...hehe:)

ANNA MARIANA said...

sabella mohamad - wa, beraninya.. anna kalo memang larik la jwpnya..

ANNA MARIANA said...

michelle De hunny - betul 2.. untuk orang2 yang berani boleh la.. hihihihi

ANNA MARIANA said...

ieda immi - hahhaha, kita serupa.. hihihi

ANNA MARIANA said...

Nurul Nadia - sama3 ngan anna..hihihihi

ANNA MARIANA said...

sha (chirp chirp)- hahahha.. tahu xpa..

ANNA MARIANA said...

Acik Riotaro - sis lipas ok lagi.. hihihihi

ANNA MARIANA said...

bredmart - tq sob =)

ANNA MARIANA said...

Cik Yaya - hahahha, sama la ngan anna.. dah kena 5 kali dah ni..harap2 x kena dah la..

ANNA MARIANA said...

MaMa Rey - betul 2.. anna gatai dekat sebulan baru ok..

ANNA MARIANA said...

Miss Zahirah - hahhahaa, mesti orang yang jatukan 2 gelakkan akak kan,,

ANNA MARIANA said...

Wak Gelas™ - biar betoi wak? hahahhaa

ANNA MARIANA said...

aTieYusof Family - sama ngan anna.. hihihih

hana hadi said...

hana xgeli pacat tapi kalau pacat tu besar hana jadi geli..hehe

kalau p kem dalam hutan hana buh minyak cap kapak kat seluruh pakaian yang hana pakai. confirm pacat xdatang kat kita.

boleh gak matikan pacat dengan garam. selalu spare garam kalau masuk hutan..

ANNA MARIANA said...

hana hadi - wow, nice sharing hana... kalo dia masuk dalam baju cmna ek?

Post a Comment

annamariana1989@yahoo.com

MY POPULAR POST