RSS
Container Icon

BERSANGKA BAIKLAH SESAMA MANUSIA

KAHWIN HANTARAN MURAH ♥
☞ Ish! Murahnya hantaran dia, ni mesti bakal menantu dia sengkek ni!

KAHWIN HANTARAN MAHAL ♥
☞ Ish! Mahalnya? Nak jual ke anak apa?! Mesti nak menunjuk hantaran anak dia mahal.

KAHWIN UMUR MUDA ♥
☞ Ish! Muda-muda dah kahwin, ni mesti ade buat benda tak baik ni. Ntah-ntah dah ada isi kot!

KAHWIN DI LEWAT USIA ♥
☞ Ish! Dah tua baru nak kawen, tu la muda-muda tak nak kawen, org da beranak-pinak dia br nak kawen. Kesian, tak laku kot!

KAHWIN MAJLIS KECIL ♥
☞ Ish! Ni majlis kahwin ke ape? Kedekutnya, makanan pun ntah pape bukan selalu, buatlah besar sikit!

KAHWIN MAJLIS BESAR ♥
☞ Ish! Besarnye majlis. Kalah anak DATUK. Nak berlagaklah tu, macam anak die je nak kawen kat dunia ni!

BERSANGKA BAIKLAH, JANGAN DENGAR KATA ORANG, 
DENGAR KATA ALLAH! HIDUP INSYAALLAH BAHAGIA.



  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

24 comments:

Miss Zahirah said...

ssah nk puaskan hati semua org kan..?
ape pun stiap ape yg kta buat tu fikirkan
utk jgka msa pnjng.. jgn dgr ape org ckp.. ;)

Acik Riotaro said...

ade jew yg bkn2 org pk kn??

Cik Pensil said...

betul , tapi sapalah kita nak menutup mulut orang kan ? :)

puteri kasih said...

tak boleh nak puaskan hati semua orang..pasti ada je yang mengata

kay shafiQ said...

Nature of human being especially our people. The world will be a better place if people are positive minded.

Misz Fazie said...

yup betul tu. kalau buat apa2 mesti ada je mulut2 yang mengata. pening2. nice entri :)

Hnahdy said...

kkdang hana pun ter gak.huhu tapi xluahkan pun. dalam hati je. lepas tu baru sedar kesilapan diri

Khafizi Saad said...

Kesimpulannya, kalau kita nak dengar apa orang kata, takda yang akan kena, better ikut apa Allah kata..

Cik Yaya said...

haha..btol tu..tu la nmenyer manusia kan..
org xde kco dia pon tp mlt tu suka je nak ckap bukn2..otak tu asyk nk pkir bukn2..yg penting majlis yaya nti sederhana..jmpe sedara tdekat je..haha ;p

ANNA MARIANA said...

Miss Zahirah - betul 2.. kalo ikut apa yg org cakap sampai bila pon kita akan susah..

ANNA MARIANA said...

Acik Riotaro - adat manuasia... =)

ANNA MARIANA said...

Cik Pensil - apa yang kita boleh buat hanyalah diamkan diri jew la..

ANNA MARIANA said...

puteri kasih - betul3.. adat manusia, org lain semua x kena tapi diorang la yang bagus..

ANNA MARIANA said...

kay shafiQ - anna setuju.. bagi anna pokok pangkalnya hati masing2..

ANNA MARIANA said...

Misz Fazie - tq dear.. ^__^

ANNA MARIANA said...

Hnahdy - heheheh, kalo cm 2 x pe kot asalkan x mengata terus..

ANNA MARIANA said...

Khafizi Saad - batul.. biarlah ALLAH SWT je yang tahu sgalanya...

ANNA MARIANA said...

Cik Yaya - betul...tapi kalo buat cm 2 ada pula nanti yang mengutuk kita..

c!kon!ech!c said...

erhmmm manusia mmg cmtuh....ader jep yg x kene...hairan ler...susa nak puas kan hati sume org n lagi payah lau nak wat dieorang gembira sebb kite bahagia...so lantak lah...!

Ratu Hatiku said...

Biasalah lumrah manusia gtu la...cara paling baik buat x reti aje :D
Salam kenal.. Tq follow blog akk

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

memg susah nk puaskan hati org lain kn, ade jek xkena kan,,jadi kite ambik pgajaran dripada org2 cmtu supaya kite xjd cm dieorg,,peringatan utk diri sndiri jugk=)

ANNA MARIANA said...

c!kon!ech!c - hehehhehe, moral of the story.. lantak kat diaorang lah....hikhikhik..

ANNA MARIANA said...

Ratu Hatiku - salam kenak akak... singgah2 slalu k... ^___^

ANNA MARIANA said...

NORSHAHFEZA HAMSAN - terbaik la akak... hehehehehhe...

Post a Comment

annamariana1989@yahoo.com

MY POPULAR POST