RSS
Container Icon

DILARANG BERCINTA


10 ALASAN KENAPA DILARANG BERCINTA DENGAN SUAMI ORANG

1. SI DIA TIDAK AKAN BERANI MEMBUAT SEBARANG KOMITMEN DENGAN KAMU
Seorang lelaki yang tidak bahagia dalam rumah tangganya akan pasti terasa amat gembira dengan kehadiran kamu apatah lagi dia terasa dirinya diberi sepenuh perhatian yang mungkin tidak diperoleh dari isterinya sendiri. Pasti saban masa dia akan melahirkan rasa bahagianya berada di sisi kamu. Ini mungkin kelihatan seperti komitmen terhadap masa depan kamu. Tapi, percayalah itu hanyalah kata-kata manis sekadar untuk mendapatkan cinta kamu saja!

2. SANGGUP MENIPU ISTERINYA
Sikapnya yang tak jujur terhadap isterinya sendiri sudah cukup untuk dijadikan bukti jelas kepada kamu sikap sebenar si dia yang tak jujur. Dia sanggup mencari hiburan di luar rumah apabila mendapati ada masalah atau perkara yang tidak memuaskan hatinya di rumah, tanpa cuba untuk mengatasi masalah itu. Tambahan pula, kamu menjadi punca sebenar si dia menipu kepada isterinya. Ingat, si dia mungkin akan mengulangi sikap menipu ini terhadap kamu apabila kamu berdua menghadapi masalah dalam perhubungan kamu kelak.


3. HUBUNGAN SECARA SULIT
Merahsiakan sesebuah perhubungan itu sememangnya suatu perkara yang meletihkan. Melibatkan diri di dalam perhubungan sulit seperti ini akan membuatkan kamu kehilangan keyakinan diri kerana kamu akan ketinggalan dalam pelbagai aspek perhubungan yang indah. Kamu tidak boleh berjalan berdua-duaan dengan bebas dan bangga. Ini kerana kamu akan sentiasa diselubungi oleh perasaan takut dan bimbang. Takut orang lain terlihat kamu berdua-duaan lalu mengadu kepada isteri si dia. Mati kamu kena serang!


4. LELAKI LEBIH BERUNTUNG
Apa yang dimaksudkan di sini, dia dianggap lebih bertuah dalam masa yang sama tetap mempunyai sebuah keluarga yang akan tetap menyayanginya. Sebaliknya dalam diam kamu pula yang mengalami “kerugian” kerana terpaksa berkongsi kasih dengan keluarganya yang sah. Bayangkan, kamu tidak boleh menemaninya ke majlis-majlis formal kerana sudah pasti dia akan membawa isterinya. Kamu hanyalah sebagai teman di kala ingin mengubat kesunyian atau mencari hiburan jika ada masalah di rumah saja! Kamu kena ingat, mereka boleh berkahwin lebih daripada empat!


5. MAMPUKAH KAMU MENCINTAINYA?
Persoalannya, apakah kamu masih sanggup meneruskan perhubungan dengan seorang lelaki yang tidak jujur dan tidak hormat kepada isterinya? Dengan menjalinkan perhubungan secara sulit dengan kamu sudah jelas menunjukkan bahawa dia menganggap perempuan mudah untuk dipikat dan diperlakukan sewenang-wenangnya. Jika dia benar-benar menyayangi dan jujur dengan isterinya, sudah pasti dia sanggup berterus-terang. Alasan untuk tidak melukai hati isterinya bukannya alasan yang kukuh memandangkan dia sememangnya sudah melukai hati isterinya di saat dia menjalinkan hubungan dengan wanita lain!


6. SI DIA AKAN HILANG HORMAT TERHADAP KAMU
Jangan terkejut! Walaupun dia yang jatuh cinta pada kamu dan menarik minat kamu, di dalam hati lelakinya dia pasti akan pandang rendah terhadap wanita seperti kamu yang mudah terpedaya dengan kata-kata lelaki sepertinya. Siapa tahu, mungkin pada awalnya dia sekadar nak “test market” saja. Tak sangka pula kamu benar-benar terpikat. Lelaki pula, mana yang sanggup menolak tuah kan? Dalam keadaan seperti inilah yang selalunya akan timbul soal dipermainkan.


7. PEMUSNAH RUMAH TANGGA ORANG LAIN
Ingat ! Sebagai wanita, kamu seharusnya lebih memahami perasaan dan naluri kaum sejenis kamu. Dengan menjalinkan hubungan dengan suami wanita lain, menunjukkan bahawa kamu tidak menghormati hak kaum kamu sendiri. Bayangkan jika hak kamu diganggu atau cuba dirampas oleh orang lain? Sebaliknya ada pula yang sanggup berkomplot dengan si lelaki untuk menipu isterinya. Ingat, jika hari ini kamu mengambil hak orang lain, tak mustahil orang lain pula akan mengambil hak kamu suatu hari nanti! Renungkan!


8. KAMU MENIPU DIRI SENDIRI
Si dia sentiasa mengucapkan kata-kata manis pada kamu tetapi masih tidak menamatkan perhubungannya dengan isterinya dan pada masa yang sama masih tidak memulakan perhubungan yang sah dengan kamu. Inilah yang dikatakan sebagai “Action that speak louder than words” (pandai cakap tapi buatnya tidak!)


9. BERWASPADALAH DENGAN “BOOMERANG KESALAHAN”
Kebanyakan orang tak kira sama ada wanita tau lelaki mempunyai sikap sukar untuk bertanggungjawab terhadap keputusan dan tindakan yang mereka lakukan secara terburu-buru. Manusia lebih mudah untuk mencari kesalahan orang lain daripada menanggung malu. Jika perbuatan si dia diketahui oleh isterinya atau saudara-mara, jangan terkejut jika dia menyalahkan kamu lalu membuatkan kamu terpaksa menanggung segala derita. Haiiiii Kasih ke mana, sayang ke mana. Tinggal kamu seorang yang menderita !


10. MASA ITU EMAS! DAN KAMU TIDAK SEPATUTNYA MENSIA-SIAKANNYA
Hubungan dengan lelaki yang telah berkahwin boleh berlanjutan selama beberapa tahun. Sedar tak sedar, usia kamu semakin meningkat. Apabila kamu sudah tua baru kamu sedar yang kamu terjerat dan tak boleh melarikan diri lagi. Jika boleh melarikan diri pun, kamu sudah tidak tahu apa yang patut kamu lakukan. Terasa begitu lama kamu mempersiakan zaman muda kamu menjalinkan hubungan yang TAK BERMAKNA!
  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

37 comments:

s h a said...

Mintak jauhlah dari bercinta dengan suami orang.Sebab tak ske tengok kaum hawa lain menangis.

Nurul Faiz said...

moga-moga tidak diperlakukan seperti itu.
Amin...

Wak Gelas™ said...

wak pon sayang bini wak jugakkk.. ahHKs

Miss Zahirah said...

harap2 x terjerat dgn cinta suami orng.. hihihi

trah zain said...

haish, moga saya tak termasuk dalam golongan ni,,huhu
kesian kat orang =(

Acik Riotaro said...

hope sgt tak tersgkut dgn suami org..
x mo..
x sggup..

deqjamucuxx said...

ya allah. mintak dijauhkan

tak mau tersangkut... takkkmaauu

NS said...

semoga lelaki yang macam ni berkurangan :'(

bredmart said...

tidak boleh lah bercinta dengan suami orang, wkwkw karena harus memahami perasaan orang lain, betul tidak>>>>>

Niesa said...

mintak dijauhkan dr bercinta dgn suami org..mana la tau nnti kena kt batang idung sendiri plak..what goes around comes around kan?

Rizal uye said...

ya gak boleh toh suami orang kok

Ibu Lala said...

Hye slm kenal. Singgah sini ye..

محمد رازيق said...

hehe. jauhkan diri dari suami org. eh. hehe

Cik Yaya said...

wahh....hehe nice tips..
InsyaAllah xkan tpikat dgn hsbnd org..uishh..
xsnggup ku mjadi ke-2...huuuu

kitatauke said...

kl kawen lebih dr 1 dikira lelaki tak sejati ke??errmm..tny je..

Bum Bumeyh said...

thanks sharing akak. nice tips :D

Hnahdy said...

yezzaaa. sokong2.. ada hana buat entry ni

http://onitsukahana.blogspot.com/2012/06/bercinta-dengan-suami-orang.html

ANNA MARIANA said...

s h a - betul 2.. kita buat orang nanti kena batang hidung sendiri baru nak merana..

ANNA MARIANA said...

Wak Gelas™ - bagus wak.. jangan cuba2 main mata dengan wanita lain ye wak... =)

ANNA MARIANA said...

Miss Zahirah - betul... kalo boleh elak, kita elakan k..

ANNA MARIANA said...

trah zain - betul.. kalo duda xpe la jugak tapi kena selidik juga duda sebab apa..

ANNA MARIANA said...

Acik Riotaro - betul 2.. nak bercinta ngan suami orang memang payah kan..

ANNA MARIANA said...

deqjamucuxx - sama la ngan anna.. cari yang bujang lagi bagus.. =)

ANNA MARIANA said...

NS - betul... jaga je bini dia dari cari wanita lain..

ANNA MARIANA said...

bredmart - betul sekali..jangan lukai hati wanita lain..

ANNA MARIANA said...

Niesa - that's right.. sekarang tuhan bayar cash dah..

ANNA MARIANA said...

Rizal uye - benar sekali =)

ANNA MARIANA said...

Ibu Lala - salam kenal kak... nanti anna singgah blog akak pulak k.. =)

ANNA MARIANA said...

محمد رازيق - kalo itu yang terbaik apa salahnya kan.. =)

ANNA MARIANA said...

Cik Yaya - hehehehhe, tahu xpe... payah jadi yang ke 2 ni..hihihihi

ANNA MARIANA said...

kitatauke - kalo adil dan ikut apa
yang di ajar oleh islam soal
poligami xpe.. tapi kalo
kawin ikut nafsu payah..
*pandangan anna sja ye..

ANNA MARIANA said...

Bum Bumeyh- welcome dear... sma2 kita sharing ek.. =)

ANNA MARIANA said...

Hnahdy - hehehhehe... =)

Misz Fazie said...

bercinta dengan suami orang memang tak cool. kesian si anak tu nanti...

ANNA MARIANA said...

Misz Fazie - tahu xpe.. kena anak kecil xpe la dia x faham apa2.. tapi kalo kena yg dah besar memang kena maki hamun la jawapnya..

sha (chirp chirp) said...

fuhhh, mintak jauhla bercinta dgn suami org. kalau kite tak suka org rampas suami kite, jgn rampas org punyaa. :)

ANNA MARIANA said...

sha (chirp chirp) - betul 2.. anna sokong.. =)

Post a Comment

annamariana1989@yahoo.com

MY POPULAR POST