RSS
Container Icon

MISI MEMBURU CINCIN

Assalamualaikum semua..
Ok, hari ni Anna nak minta pendapat semua mengenai cincin emas 357 & 916?
Dah puas semalam Anna memburu cincin kesukaan tapi semuanya Anna tak berkenan..
Tapi masalahnya Anna berkenan cincin 357 sebab tebal..
1) Apa perbezaan ek antara 357 & 916?
2) Selalunya bila time harga cincin ni turun?
3) Kalau jari kita besar dari cincin dah tentu kena tambah emas kan.. Selalunya berapa ek?
4)Anna pernah baca 1 sumber mengatakan emas akan turun masa hari raya cina,betul ke?
5)357 @ 916 yang sesuai ek untuk orang2 lasak macam Anna?
 Anna harap ada yang sudi jawapkan sebab Anna dah buntu nak pilih mana satu..

  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

33 comments:

Acik Riotaro said...

emas byk jenis eh..
acik cme taw 916 jew..
x pasti sgt ttg brg emas..
sbb acik tak bape suke..
stkt neh cme ade 1 jew emas..
cincin tecik cenoet jenis 916..

P.A. said...

bg akak 916 la yg elok...emmm xtau la org lain cam ne...apapun tu aje jenis emas yg akak miliki...

Miss Zahirah said...

akak bab cincin ni mmg xtau sgt..
tp dgr org ckp emas 916 mmg paling baik antra emas2 yg lain..

kitatauke said...

sepengetahuan aku..emas pure adalah 999..cuma lembut..tak sesuai buat barang kemas..emas 916 pula dah campur dgn unsur@bahan lain..jadi keras sket dr 999...sbb tu harga 916 murah sket dr 999..kl 357 lagi byk unsur@bahan lain dr emas..rs ny lagi murah..ms CNY, emas dijangka turun sebab kl ikut patern tiap2 tahun..

Rizal uye said...

lebih bagus lagi kalo cincin dari calon suami anna,,hehe :)

deqjamucuxx said...

tak tahuuuuuu :(( haha

s h a said...

Anna...sha tataw emas 357, tapi mase sha bertunang sha beli 916 ngan 750. 750 tu kalo ade permata / berlian (x sure btol ke x).Btol2.Time raya cina harge emas akan turun.Kawan sha penah ckp harge turun sebab ramai orang yang jual emas sebab nak gune duit utk perayaan (cerita ni pon x pasti btol ke x).One more thing, sha pon lasak jgk.Okay je pakai 916, should be fine utk anna jgk.Lastly sha recommend 916. :)

psst:dah dekat ye dengan e day.wewitt ;)

Hnahdy said...

hana xtau plak nombor2 ni.. hana xreti pakai cincin.


eh, cincin boleh tambah2 mas ka? bukan gelang ja ka bleh tambah2 mas.

rasanya emas akan turun tapi cepat naik harga.. xrugi kalau beli emas.. kalau boleh beli emas yang xda campur2 dengan permata or apa2

semua ni hana dengar2 ja. xtau la betul ke x

bredmart said...

wah saya kurang tahu tentang cincin,

Zahrenn said...

o...saya masih bawah umur untuk memikirkan tentang cincin hahha

OPPs! said...

x tau pape pasal cincin... :(

Misz Fazie said...

heher sy cume budak tecik tak tahu pasal cincin. maaf kak. :D

adyna said...

AKAK SUKA 916 ADA VALUE.. ;)
ANNA BLOG PELANGIS EBLOG UNTUK AKAK NYER BLOGLIST TU YG 1 ENTRI JE :)

mama aryan said...

akak ada seketul je cincin 916 masa tunang dulu hehe

Cik Yaya said...

alaaa..xdpt nak tolong cik anna..sbb bukn penggemar dan pemakai brg kemas ni..huuu xmint..tp lau silver suke.. ^o^

tirahzairi said...

alaaa....xtahu sgt la...

-meeSUPERGIRL- said...

alamak .. kurang ilmu pulak pasal emas ..

ANNA MARIANA said...

Acik Riotaro - ye ke, xpe2 sis cuba cari lagi .. tq dear.. =)

ANNA MARIANA said...

P.A.- ye ke kak.. ramai cakap 916 bagus.. huhuhu

ANNA MARIANA said...

Miss Zahirah - 2 la, ramai cakap 916.. wa, pening juga nk mencarinya ek..

ANNA MARIANA said...

kitatauke - tq untuk info ni ek.. sblm ni anna kurang tahu.. selepas baca ni baru anna paham.. =)

ANNA MARIANA said...

Rizal uye - betul 2.. hihihihihi

ANNA MARIANA said...

deqjamucuxx - hehheheh, xpe dear... =)

ANNA MARIANA said...

s h a - hehehhe, tq sha... anna memang lasak sangat ni... hahahhah... takut patah pula nanti... insyaallah, dekat x dekat juga la... raya cina ni.. =)

ANNA MARIANA said...

Hnahdy - orang kedai yang cakap boleh tambah...anna pon x pernah tahu sebab ini la kali pertama anna g tengok sendiri emas...hihiihih

ANNA MARIANA said...

bredmart -xpe.. terima kasih ya udah komen juga.. =)

ANNA MARIANA said...

OPPs! - xpe dear... hihihiihhi...

ANNA MARIANA said...

Misz Fazie - xpe dear, sis paham... hihihihi

ANNA MARIANA said...

adyna -owh, ok2 akak.. =)

ANNA MARIANA said...

mama aryan - hehehhee... ada jugak kak... anna xde langsung.. ni baru nak dapat..hihihih

ANNA MARIANA said...

Cik Yaya - hehehheh... sama la ngan anna.. anna x minat...tapi lpas ni kena belajar la..

ANNA MARIANA said...

tirahzairi - xpe dear..hihiihihh

ANNA MARIANA said...

-meeSUPERGIRL- hehehhe xpe2.... =)

Post a Comment

annamariana1989@yahoo.com

MY POPULAR POST