RSS
Container Icon

RENUNGKANLAH

Tersentuh hati ini tatkala melihat gambar diatas dan kata2nya..
Moga kita sama2 diberi kesedaran dan kebanggaan menjadi rakyat Malaysia..
Serta bersyukurlah selalu dengan apa yang kita ada..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

28 comments:

s h a said...

Ya Allah...sedihnye. :'(

bredmart said...

benar tuh, kita terlalu boros dan materialistis

kitatauke said...

terbantut nak beli ipon...:(...tapi tu la...selalu pandang org bawah...kita akan bersyukur dgn ape yang kita ade...

dEdEQ dE wIshEs said...

SUBHANALLAH ..

Acik Riotaro said...

sedihnya..

mselim3 said...

sedih baca dialog dia...

mselim3

Misz Fazie said...

kesian mereka, tatkala kita dekat sini berpenyakit disebabkan banyak makanan yg kita ada, dia merana tiada makanan.

Hnahdy said...

sedihnya.. gambar tu buat hana sedih

deqjamucuxx said...

sedih.. benar la katanya " bersyukur apa yg ada"

4feet8 said...

sedih tgk gambar mcmni..

Cik Yaya said...

Alhmdulillah..sntiasa bsyukur dgn apa yg ada..
xpernh pun merungut wat msa ni..

-xkuasa cek nak nges xdpt beli ipohone ke,tab ke apa ke..huhu..xminat -

faie mohamad said...

sebak rasa bila tengok gambar ni. ade jutaan lg yg jauh lg susah dari kite :(

Nick Nashram said...

syukur ngan apa yang ada :)
jgn nati tuhan tarik nikmat bru kita nak bersyukur.

MiZ Rayy said...

sdh tgk.. kita nie mkn smpai mlebih2... kdg kala, smpai mmbazir... :(

ANNA MARIANA said...

s h a - kan sha, anna tengok pic pon dah rasa sebak..

ANNA MARIANA said...

bredmart - benar sekali :(

ANNA MARIANA said...

kitatauke - betul 2.. bila tengok sendiri kesusahan diaorang baru lah kita akan sedar..

ANNA MARIANA said...

dEdEQ dE wIshEs - sedih kan..

ANNA MARIANA said...

Acik Riotaro - moga kita sama2 dapat pengajaran dari gambar ini..

ANNA MARIANA said...

mselim3 - yahu xpe ;(

ANNA MARIANA said...

Misz Fazie - betul 2.. adakalanya kita disini makan pon x habis n buang je..tapi disana, berebut2 nak makan..

ANNA MARIANA said...

Hnahdy - kan.. ksian sangat tengok.. dah tua2 pon dia tetap usaha cari makan..

ANNA MARIANA said...

deqjamucuxx - betul 2.. jangan sesekali kita jadi manusia yg tamakan harta dunia..

ANNA MARIANA said...

4feet8 - sehingga balasan komen pada 4feet8, anna masih sedih dan sebak bila kenangkan gambar ni..

ANNA MARIANA said...

Cik Yaya - betul 2 yaya.. mula2 dulu anna selalu gak sedih bila x de hp canggih tapi sekarang anna sedar.. benda ni semua x menjamin kebahagiaan kita..lebih baik anna sedekahkan je duit anna ni pada yang betul2 memerlukan..

ANNA MARIANA said...

faie mohamad - betul 2.. janganlah kita mengeluh lagi..

ANNA MARIANA said...

Nick Nashram - betul..anna sokong sangat..

ANNA MARIANA said...

MiZ Rayy - betul 2.. bila dah terlalu banyak, kenyang tong sampah :(

Post a Comment

annamariana1989@yahoo.com

MY POPULAR POST