RSS
Container Icon

HATI2 DENGAN KANGKUNG



HATI2 dengan KANGKUNG....!!!

Disarankan bila anda memasak kangkung,
Harap belah batangnya
Semoga Bermanfaat :)

Kangkung, Petis kangkung, Kangkung Tumis, dll yg brkaitan dgn KANGKUNG, 

mgkn crita ini dpt mnjadi prtimbangan bagi ANDA skalian ktika ANDA hendak makan KANGKUNG.

Di klinik yang terkenal di Yogya, semua Dokter kbingungan krn ada seorg 

pemuda berasal dari SOLO bernama RIF'AT SUNGKAR yg mnderita sakit perut. 
Pemuda itu dbawa ke klinik oleh keluarganya stlh 2 hari mnderita. 
Sudah bermacam ubat sakit perut yg dberikan kpd pemuda itu, namun tidak sembuh.

Kemudian pemuda tersebut di tanya oleh Dokter, "makanan apa yg di makan 

oleh pemuda tersebut selama 2 hari ini? "Mereka kebingungan, kerana sejak 
anaknya sakit, pemuda tersebut tidak mahu makan, dia hanya minum 
susu putih, itu pun muntah.

Setelah diperiksa,  malam tersebut pemuda itu makan Kangkung Tumis 

di Rstoran bersama keluarganya. Dokter segera melakukan X-RAY, 
ternyata dalam usus RIF'AT telah membiak LINTAH dengan anaknya yg kecil2.

Doktor menyerah dan mnyatakan tidak sanggup mengambil tindakan apapun. 

Akhirnya pemuda malang itu pun MENINGGAL DUNIA..

Setelah diperiksa balik, ternyata Lintah itu sebelumnya berada didalam 

Batang Kangkung yang bsar. Memang, utk pggemar kangkung tumis 
yg paling sedap adalah BATANGNYA.
Lintah yg brada di dalam batang kangkung itu tidak akan mati walau dimasak slama 

20 minit, apalagi utk kangkung tumis proses memasak tidak terlalu lama agar 
menghasilkan rasa kangkung yg sedap. Lintah hanya akan MATI jika DI BAKAR.

Didalam usus pemuda tadi, lintah hanya perlukan waktu 1 - 2 hari untuk pembiakan.
Jika ada keluarga/ teman2 yg mengalami hal tersebut, lakukan tindakan 

dengan memberi minum air Rendaman Tembakau(boleh diambil dari rokok kretek) 
biasanya lintah "akan keluar dan dalam keadaan mati.
Kabarkan kpd teman, sahabat, kluarga, atau siapapun yg anda kenal
Ini kisah nyata di Yogyakarta !!
Jangan di remehkan

Dan disarankan bila anda memasak kangkung,
Harap belah batangnya
SEBAR!

KREDIT UNTUK FACEBOOK
  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

24 comments:

Miss Zahirah said...

akak prnh trbca psl ni..
langkung nng sdap but belacan tp msa basuh tu kna tgk kt batang kangkung tu.. kna belah bru tau ade ke x?

deqjamucuxx said...

erkk..... betul ke ?? menakutkannnnnnn ~

Cheq Kaq said...

Cheqkaq pon pernah terbaca artikel ni..sebulan gak laa tak makan kangkung lepas bace..tapi skang dh makan balik..hahaha..tapi lebih berhati2 laa bile bersihkan kangkung..

Acik Riotaro said...

acik x suke mkn kangkung..
x sedap..

aTieYusof Family said...

erkk...takut nak makan kangkung dah..huhu..
tapi sedap kangkung masak belacan..hihi:)

kak nora said...

baru tahu..bunda jarang masak kangkung..tapi suke mkn ...apa lagi rojak sotong ngn kangkung..lps ni kalu beli yong tau fu xnk kangkung lah..

FarhanahAdzlan said...

Kena basuh betul2 and tengok betul2 sebelum beli ni dah laa suka makan kangkung hehehe

Cik Yaya said...

wahh dahla yaya suka mkn syur kngkung ni..tkut jgk..kene ati2 ni..tp tu la..mak selalu bsuh brsih2 dlu sblum msak..btg pon ade potong jgk..pastu rendam..yela..mne kita tau kan.syo..msti bnyk haiwan dan pcemaran alam yg melekat..huuu

ANNA MARIANA said...

Miss Zahirah - betul 2 kak.. dah belah baru kita tahu ada lintah ke x..

ANNA MARIANA said...

deqjamucuxx - hati2 lepas ni k.. =)

ANNA MARIANA said...

Cheq Kaq - sama la ngan anna... smlm g makan kat kedai makan pon anna x makan kangkung dah..

ANNA MARIANA said...

Acik Riotaro- hehehhehe, selamat sikit la kalo cmni.. hihihii

ANNA MARIANA said...

aTieYusof Family - betul 2.. kalo kita yang sediakan anna rasa xpe.. kalo kedai makan mgkin kita kena hati2 sikit..

ANNA MARIANA said...

kak nora - hihihihihi.. kena amik langkah berhati2 dah lepas ni bunda..

ANNA MARIANA said...

FarhanahAdzlan - betul 2..anna sokong 200%... =)

ANNA MARIANA said...

Cik Yaya - betul 2 cik yaya.. kalo mak yang msakan mesti bersih.. so, x perlu risau..

s h a said...

Alamak takutnye baca walaupon sha x makan kangkung.Huhuh.Kena berhati2 ni.

HIJRAH TRAINING & MANAGEMENT said...

berhati2 sebelum makan

hana hadi said...

hana penggemar kangkung goreng belacan tapi start berita ni terus hana xmakan kangkung. Dan lepas tu hana xtahan dah. hana makan gak kangkung.hehe skrang ni rasa risau plak nak mkan

ANNA MARIANA said...

s h a - huhuhu, tahu xpe.. anna pon dah takut nak makan..

ANNA MARIANA said...

HIJRAH TRAINING & MANAGEMENT - betul3.. =)

ANNA MARIANA said...

hana hadi - hahahhaa, kalo di rumah anna rasa xpe sebab mak kita yg buatkan tapi kalo di kedai makan je perlu hati2 sikit..

Ibu Lala said...

Hii takutnya. X nak makan dah la lepas ni. Nauzubillah.

ANNA MARIANA said...

Ibu Lala - boleh nak makan tapi kena rajin sikit.. kena belah batangnya adalah jalan yang terbaik.. =)

Post a Comment

annamariana1989@yahoo.com

MY POPULAR POST