RSS
Container Icon

BAHAYA MEMAKAN KEPAK AYAM


Makan kepak ayam menggalakkan pertumbuhan sista(cyst) dalaman. 
Elakkan daripada memakan kepak ayam (chicken wing)
 dengan kerap terutamanya kaum wanita.


Kisah Benar, Seorang rakan baru-baru ini mempunyai 
ketumbuhan dalam rahim, 
dan dia menjalani pembedahan untuk membuang sista tersebut. 
Sista yang dikeluarkan adalah dipenuhi dengan 
darah yang berwarna gelap.

Dia menyangka bahawa dia akan pulih selepas pembedahan tetapi 
jangkaannya salah. Ketumbuhan berlaku hanya beberapa bulan kemudian. 
Beliau bergegas turun ke pakar sakit puan itu untuk bertanyakan masalahnya. 
Semasa rundingan, doktor bertanya soalan 
yang memeranjatkan beliau.


Doktor bertanyakan adakah dia adalah seorang pengguna yang 
kerap memakan kepak ayam dan dia menjawab ya, 
tertanya-tanya tentang bagaimana, dia tahu tabiat makannya. 
Sebenarnya pada hari ini ayam disuntik dengan steroid 
untuk mempercepatkan pertumbuhan mereka supaya keperluan 
masyarakat ini dapat dipenuhi. Keperluan ini adalah tidak 
lain daripada keperluan untuk makanan.

Ayam-ayam yang disuntik dengan steroid biasanya disuntik 
di leher atau kepak. Ini disebabkan di tempat-tempat ini 
bahawa kepekatan tertinggi steroid wujud. Steroid ini 
telah menyebabkan kesan ke atas badan kerana ia
 mempercepatkan pertumbuhan.

Ia mempunyai kesan yang lebih berbahaya dalam kehadiran hormon wanita,
 ini membawa kepada wanita yang lebih cenderung untuk 
pertumbuhan sista yang di dalam rahim. 
Oleh itu, saya menasihati orang di luar sana untuk melihat diet 
mereka dan juga mengurangkan kekerapan
 mereka memakan kepak ayam.


 
KREDIT = PEN PATAH

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

30 comments:

E'in said...

ya Allah bahayanye...

Empayar Utama said...

Mungkin bergantung pada immune seseorang agaknya

sabella mohamad said...

erk bella suka makan tekak ! aaaaaaaaa kena stop la lepas ni >,<

Acik Riotaro said...

goshhh...
acik suka mkn wing..
cm mn neh...

bredmart said...

sekarang sudah pada banyak makanan yang berbahaya, beracun...

kaishin said...

kepak ayam..peberet saya tu ;) tapi mmg betul fakta tu kalau nak makan juga tangkap ayam kampung yang original dari kampung, di jamin selamat :)

TiranaAduka said...

salam.
Hehehehe.
Ta suka kepak hingga kini.dulu dan relamanya.

Miss Zahirah said...

nsib baik akak mmg x makan kepak dgn leher..
nice sharing anna.. ;)

hana hadi said...

hana da gak terbaca pasal ni. berhenti jap makan kepak pastu tak tahan. start makan kepak balik. part favroute la.. huhu

aTieYusof Family said...

Tau bahaya makan kepak ayam ni..tapi itu lah plak yg sedap bila nak makan..uhuhu..
TQ info ni Ana.. kena cuba minimum kan lepas ni..:)

BUNDA a.k.a KN said...

bunda tak suke kepak..

kitatauke said...

nampak gayanya kena bela ayam sendiri la gini...baru xde cucuk2...

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

eeee.... takutnya...huhuhu

faie mohamad said...

seramm bila dengar.. sy pn suka kepak jugak sbb xcpt muak kalau nk compare dgn bhgian len.. hmmm

michelle De hunny said...

ayam pun nak cocok2 mcm guna botox plak.
hehehe..
xleh la nak makan wing selalu camni >.<

ANNA MARIANA said...

E'in - hati2 k dear..

ANNA MARIANA said...

Empayar Utama - rasanya mungkin jugak..

ANNA MARIANA said...

sabella mohamad - anna suka jugak..hihihii

ANNA MARIANA said...

Acik Riotaro - sama lah ngan sis..walaupon dah tahu bahaya, sis tetap makan jugak..

ANNA MARIANA said...

bredmart - betul 2 sob.. kena hati2..

ANNA MARIANA said...

kaishin - betul 2.. ayam kampung selamat dan sedap.. hihii

ANNA MARIANA said...

TiranaAduka - anna pulak suka sangat..

ANNA MARIANA said...

Miss Zahirah - akak selamat, anna x selamat.. hihhih...

ANNA MARIANA said...

hana hadi - ala, sama la ngan anna... anna pon suka sangat..

ANNA MARIANA said...

aTieYusof Family- betul 2 kak.. tapi tang kepak mmg best sebab isi dia lembut..

ANNA MARIANA said...

BUNDA a.k.a KN - ala, rugi nya tapi selamat..

ANNA MARIANA said...

kitatauke - betul 2..terjamin selamat..

ANNA MARIANA said...

Ahlam Miera Amirul Shafie - hati2 k lepas ni..

ANNA MARIANA said...

faie mohamad - betul 2..anna setuju..

ANNA MARIANA said...

michelle De hunny- hahhahahha.. betuln2 mcm botox lak kan..

Post a Comment

annamariana1989@yahoo.com

MY POPULAR POST