RSS
Container Icon

ORGAN-ORGAN BADAN KITA



Organ-organ badan kita mempunyai deria sentuhan pada bahagian bawah kaki kita. 
Jika kita mengurut titik-titik ini, kita akan mendapati kelegaan daripada sakit dan kesakitan seperti yang 
kita lihat ♥ jantung adalah di kaki kiri.
Gambar diatas menunjukkan titik saraf setiap anggota dan organ 
badan dengan kedudukan yang tepat bagi kanan dan kiri.
Ia adalah sememangnya betul dan semua saraf yang berkaitan dengan organ akan 
berakhir ditapak kaki kita.

Ini dibincangkan secara terperinci dalam kajian sains.
ALLAH telah mencipta badan kita begitu baik berkenaan dengan sistem ini. 
Dia menjadikan kita berjalan supaya kita sentiasa akan menekan 
setiap titik saraf dan seterusnya menjadikan 
organ kita ini diaktifkan pada setiap masa.
Oleh sebab itulah berjalan adalah amalan menjaga kesihatan yang paling baik. 
Wallahualam..
kredit : oh! media


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

38 comments:

aTieYusof Family said...

Nice sharing...
Tu lah kan sllu nya penyakit akan bermula dari tapak kaki..itu yg sllu akak dengar..:)

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Nice Sharing...^^

sabella mohamad said...

akak pernah try buat refleksologi ? bella teringin nak buat . membantu jugak tu .

Acik Riotaro said...

nice sharing dear..

syiela said...

tq sharing.. kena rajin berjalan lepa sni

s h a said...

Wahh...info yg sgt menarik.Sha penah pg urut kaki, some spot tu bila ditekan sgt sakit.Pastu org tu ckpla, ade kaitan ngan organ tertentu.

Azuria Abdullah said...

tq sharing dear... :)

Rizal Uye said...

mkshg dah berbagi

seribupilihan said...

setuju tu..kena banyak berjalan baru badan sihat..orang zaman sekarang memang malas nak berjalan..exercise jauh sekali..huhu

bredmart said...

begitu ajaib ciptaan tuhan,,,,

tirahzairi said...

betul2....sebab tue kita kena selalu pegi buat refleksologi kan...hihi

5zol said...

ptut la org asyik urut kaki brbanding tempat laen kan..

hana hadi said...

kena p taman ni. kena pijak yang batu2 tu.. hehe

Hatimi Tahirruddin said...

info yg menarik ni...lepas ni kalau rasa sakit2 boleh urut sendiri...

my notes said...

assalamualaikum... kejadian Allah itu yg plg sempurna ...

BUNDA a.k.a KN said...

bunda pun selalu gak urut2 tapak kaki...

Zierwa Zainal said...

syoknye kalau ada org yg nk urut kaki kita... hehe

E'in said...

tapak kaki nie sensitip... geli... hehe

ANNA MARIANA said...

aTieYusof Family - welcome sis.. hehehe, betul 2..

ANNA MARIANA said...

LiLy @ MaMaQiStInA - thanks =)

ANNA MARIANA said...

sabella mohamad - di kaki belum lagi.. rasanya sakit la kot kan...hihihh

ANNA MARIANA said...

Acik Riotaro - thanks dear..

ANNA MARIANA said...

syiela - betul3...

ANNA MARIANA said...

s h a - hihihi.. sakit x?

ANNA MARIANA said...

Azuria Abdullah - welcome dear..

ANNA MARIANA said...

Rizal Uye - sama2 =)

ANNA MARIANA said...

seribupilihan - betul 2.. anna pon skrg main bdmnton nak jg kesihatan..

ANNA MARIANA said...

bredmart - ^__^

ANNA MARIANA said...

tirahzairi - betul3.. =)

ANNA MARIANA said...

5zol - sebab semua yg ada kat kaki..

ANNA MARIANA said...

hana hadi - idea yang baik.. =)

ANNA MARIANA said...

Hatimi Tahirruddin - betul 2..=)

ANNA MARIANA said...

my notes - wsalam.. betul 2..

ANNA MARIANA said...

BUNDA a.k.a KN - ^__^

ANNA MARIANA said...

Zierwa Zainal - hahhaha, betul 2..

ANNA MARIANA said...

E'in - hahhaha, kalo camtu susahlah nak urut ek?

Pn. Sheila said...

erm... gd info.. :)

QasehnyaRania said...

good info :D


jom join segmen, nak? ada hadiah menanti

http://pelengkaprusukiri.blogspot.com/2013/03/segmen-lucky-march.html

Post a Comment

annamariana1989@yahoo.com

MY POPULAR POST