RSS
Container Icon

TUN DR MAHATHIR BIN MOHAMAD

1. Dia lah yang menggerakkan negara islam yang lain
    untuk membantu 
    Bosnia & Herzogovinia ketika umat islam disana 

    disembelih oleh pengganas Serbia.

2. Dia juga lah yg menghantar ratusan komando 
    Malaysia yang dibawa masuk secara sulit ke 
    Bosnia untuk membantu saudara seIslam ketika era 
    pencerobohan dan pembunuhan beramai-ramai 
    umat Islam di Bosnia ketika itu.
    “Kalau negara Arab ini tidak datang membantu, 

    kita hantar sahaja askar kita,” - Tun Mahathir.

3) Dia juga lah berpakat dengan kerajaan 
    Sultan Brunei menyediakan
    jumlah dana yang berjuta dollar untuk 
    membeli senjata dan peluru anti 

    kereta kebal untuk tentera Islam Bosnia.

4) Dia lah yang pernah menangis ketika 
    melawat Bunker yang menjadi
    pejabat Yasser Arafat di Palestine.


5) Dia juga lah pemimpin islam yg
    Yasser Arafat hubungi meminta bantuan 

    dan pertolongan ketika diserang oleh rejim zionis.

6) Dia juga lah yg mempertaruhkan nyawa isterinya,
    Tun Dr Siti Hasmah menaiki pesawat ke Baghdad 
    membawa bantuan kemanusiaan kepada umat islam 
    demi untuk melepaskn sekatan Amerika Syarikat.


7) Dia lah yang digelar MahaFiraun dan dia 
    jugalah yang lantang mengutuk kekejaman 
    Yakjuj Makjuj / Zionis ke atas umat islam serta 

    mempertahankan islam dimata dunia.

8) Dia lah yang berusaha keras, 
    tak hanya duduk berdoa tanpa berbuat apa2.


9) Dia lah yang ketika saudara islam yang 
    berlainan parti mendoakan kecelakaan untuknya. 
   Tapi dia diizin oleh Allah SWT masuk ke dalam KAABAH.


10) Dia jugalah pernah ditembak dan mengorbankan jawatan
 tertinggi yang beliau ada bagi menyelamatkan umat Islam di Bosnia.


Malah beliau kini dianggap sebagai seorang pemimpin dunia
yang berjaya meskipun memimpin sebuah negara yang kecil. 
Beliau bukan hanya berjaya Memerdekakan negaranya dari semua segi, 
tetapi berusaha memerdekakan negara-negara lain dari belenggu falsafah
pembangunan yang dijana dari barat yang jelas muflis idealistiknya.. 


Dan di saat ini bila Anna dewasa baru lah 
Anna faham apa itu kehilangan 

dan kenapa video dibawah ini membuatkan 
Anna menitiskan airmata Anna..
Sewaktu tahun 2002 Anna baru berusia 13 tahun dan 
masih belum memahami apa yang terjadi kepada 
mak dan ayah Anna sehingga menitiskan airmata tatkala 
melihat berita di Tv 3.. Kini baru la Anna sedar bertapa 
murninya jasa Tun Mahathir..
Bukanlah niat Anna nak main2 dengan politik di blog ini.. 
Tapi ni pandangan peribadi Anna.. Kalau ada yang kurang senang 
dengan entri ini, maafkan Anna ye..
TUN DR MAHATHIR BIN MOHAMAD, 
Bekas PERDANA MENTERI MALAYSIA dan manusia 
yang dihormati UMAT ISLAM dan PEMIMPIN ISLAM seluruh dunia. 
Terima kasih Tun Mahathir atas segalanya.. 
Hanya Allah SWT saja yang bisa membalas jasamu!  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

30 comments:

Acik Riotaro said...

baru tahu

Dikbi Kamaruddin said...

Mmg berbeza keadaan m'sia masa tun yg pegang. X mcm skarang, huru hara...tp apa boleh buat.. setiap sesuatu takkan kekal selamanya

Miss Zahirah said...

hehehe.. bru tahu..
malaysia dlu dgn skrg btk beza..
skrg agk huru hara ckit..
btw, nice sharing.. ;)

aiN NaJwa said...

Thanks anna share..!!..Yer, Tun Dr. Mahathir banyak berjasa pada rakyat Malaysia..cuma segelintir mengutuk apa yang dia buat..bercakap senang kan..??..cuba kaji dalam2..TQ anna..=) Bagus entri niy..

puteri kasih said...

nice entry...tun memang hebat..puteri memang respek cara dia

kay shafiQ said...

One of my idol.. Sincerely from an Alor Starian

Nurul Iman said...

Tun Dr. Mahathir sememangnya antara yg byk memberi jasa pada negara kita.

dina kasyah said...

dina pun suka tun..;) kan best klu dia masih jd perdana menteri.

Cik Yaya said...

ye..hnya Allah je yg dpt mbls jasa beliau.. =>

hnahdy said...

banyak jasa2 beliau

kaishin said...

tq Tun, utk semuanya.

E'in said...

tun dr mahathir seorg pemimpin yg terbaik....

محمد رازيق said...

pemimpin yang sgt saya kagumi.

Liyaa Mf said...

Tak disangkal, beliau banyak jasanya untuk kita kan? Dalam apa2 hal pun, yg positif boleh diambil :D

ANNA MARIANA said...

Acik Riotaro - ^__^

ANNA MARIANA said...

Dikbi Kamaruddin - betul 2 kak.. semua nak jadi PM..

ANNA MARIANA said...

Miss Zahirah - Anna setuju.. tq kak.. =)

ANNA MARIANA said...

aiN NaJwa - terima kasih sebab sokong entri ni.. ^__^

ANNA MARIANA said...

puteri kasih - sama la ngan anna... ^__^

ANNA MARIANA said...

kay shafiQ - me 2 .. =)

ANNA MARIANA said...

Nurul Iman - bapa kepada pembanggunnan..

ANNA MARIANA said...

dina kasyah - betul 2.. x la huru hara mcm skrg ni..

ANNA MARIANA said...

Cik Yaya - betul 2.. =)

ANNA MARIANA said...

hnahdy - x terbalas rasanya kan..

ANNA MARIANA said...

kaishin - ^_^

ANNA MARIANA said...

E'in -tenang je bila tgok muka dia..

ANNA MARIANA said...

محمد رازيق - saya jugak ^__^

ANNA MARIANA said...

Liyaa Mf - betul 2... anna sokong sgt3..

MisEyz BLurz said...

Banyaknya jasa Tun pada negara ='(

NS said...

entry yg menarik...Tun is the best Malaysia's leader

Post a Comment

annamariana1989@yahoo.com

MY POPULAR POST