RSS
Container Icon

KEPUTUSAN SUKAN JABATAN

Selesailah sudah..
Tamatlah sudah..
Habislah sudah..
Sukan Jabatan ditempat kerja Anna..
Keputusan telahpon Anna dapat..
Rasanya macam marah pon ada jugak la..
Bukanlah Anna marah dengan keputusan yang Anna dapat..
Tapi Anna terasa hati sangat2 dengan sesetengah individu semasa disana..
Terasa Anna ni macam teruk sangat main netball & badminton..
Huh!! Benda ni macam bagi Anna rasa down sangat2 dan akhirnya
mulalah Anna main halai balai (bahasa org penang)..
Dengan tempat badminton & netball jauh adalah dalam 10KM..
Penat kot terkejar2 sana sini..
Akhirnya Anna mula hilang focus + menyampah ngan
org sekeliling yang suka buat pandai + keadaan cuaca yang
makin terik dan macam2 lagi..
Kami menang netball tempat ketiga..
Dan bagi Anna nasib je kot..
Dan untuk Badminton Anna dapat tempat ke 3 jugak..
Sebabnya Single laki & wanita kumpulan Anna dah kalah..
So, dengan otomatiknya kami kalah..
Anna masih rasa Anna ada harapan lagi untuk tebus
kekalahan yang berbaki satu mata..
Tapi saat 2, ada  jugak suara2 sumbang yang mengajar Anna
cara bermain..
Wah, dah macam jurulatih pulak..
Rasa macam nak baling je raket keluar dan nak panggil je sapa yang
suka sangat mengajar tah apa2 dan menggangu kosentrasi Anna..
Anna tak marah kalo orang yang mengajar 2 adalah wakil mana2..
Ni, dia pon baru je bermula..
Anna tahu dia bangga sebab dia menang tapi rasanya
boleh la kan sebab beregu dia pon
tak tahu main..Cuba kalo dia ditempat Anna..
Apa dia akan rasa..
Beregu Anna semuanya handal2 berbanding Anna yang baru belajar ni..
Manalah Anna termampu kalahkan dorang..
Memang saat main badminton adalah saat yang paling
 Anna terasa marah dan geram sangat2..
Dan lepas ni terasa macam tak nak join dah apa2
sukan yang dianjurkan oleh pihak jabatan Anna..
Nak cakap lelebih kang ada jugak yang terasa hati..
So, Anna amik keputusan mendiamkan diri je la..
Lepas habis ja sukan , Anna bersama Tunang Anna dan
kawan kami terus blah dari situ..
Yelah nak tunggu apa lagi kan..
Buat sakit hati ja..
Anna sakit hati bukanlah disebabkan kalah..
Tapi sakit hati ngan sikap2 org disekeliling jew..
Hari Ahad adalah hari penyampaian hadiah..
Anna tak nak g sebab Anna rasa menyampah sangat2..
Oklah, line internet pon mula dah
kelip2 jap ada jap takde..
So, maaflah sebab entri kali ni panjang berjela..
Thanks sebab sudi habiskan bacaan anda..
Nanti isi nama dibawah dan Anna blanja
 makan coklat hacks sorang satu k..
Dan maaflah kalo luahan Anna kali ni ada 
kekasaran bahasa...
 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

28 comments:

bredmart said...

yang sabar yah anna, smoga hatinya tak sakit lagi...

Miss Zahirah said...

tahniah anna..
bese la tu..
kdg2 kta x concentrate bla ade org terjerit2 srh itu srh ini.. tp lbh baik kta diamkn aje..

latifah zainal said...

tahniah..ada juga nombor..biarlah apa orang nak kata,banyakkan bersabar ok

aTieYusof Family said...

Takpe lah...nanti boleh cuba lagi..
kekadang org ni hanya pandai bercakap sis...huhu..
sabar k;)

wantie said...

memang banyak yang pandai bercakap. cuba suh dorang main tengok. apa rasa...

cakap tak payah modal gitu lah..

Rizal Uye said...

sabar sobat, semua pasti ada hikmah nya

Nick Nashram said...

yg baru belajar dan nak mengajar kita tu poyo namanya..huhu

AiSyA LiEzA said...

tanhiah :) biasa r tu line tenet mmg cm tu..huk8 :)

Cik Yaya said...

salam..

ok la tu cik anna..relax..jgn mra2 ye..hehe
pkra kcik je.. ^_^

Lynn Munir said...

Tahniah, menang juga tu Anna. Rilex, jangan tension-tension tak elok untuk kesihatan. Toksah peduli cakap-cakap sumbang tu..biasalah rumah siap pahat bunyi lagi. Jom makan cuk kek...hehehe

puteri kasih said...

sabar anna..semangat kesukanan tu yang penting :)

Hatimi Tahirruddin said...

ehhehehe biasalah sikap penonton yg nak jadi jurulatih tak berbayar....haha

Acik Riotaro said...

tahniah sis..
ala sis sbar jew yea..

Tinta Lana said...

Salam.

Bersabar ya anna..fikirkan yg positif, sekurang2nya dpat keluarkn peluh bila join akt camni.. satu lgi, skurg2nya kita tak seperti org yg bnyk mulut tu.. :)

ANNA MARIANA said...

bredmart - mudahan-mudahan :)

ANNA MARIANA said...

Miss Zahirah - hihih, betul 2 sis..

ANNA MARIANA said...

latifah zainal - hihih, ok sis :)

ANNA MARIANA said...

aTieYusof Family - thanks dear :)

ANNA MARIANA said...

wantie - 2 yg buatkan sakit ati 2..

ANNA MARIANA said...

Rizal Uye - thanks sobat :)

ANNA MARIANA said...

Nick Nashram - betul3 .. :)

ANNA MARIANA said...

AiSyA LiEzA - hahahha,...

ANNA MARIANA said...

Cik Yaya -wsalam.. hihii..

ANNA MARIANA said...

Lynn Munir - thanks sis :)

ANNA MARIANA said...

puteri kasih - hihihih..

ANNA MARIANA said...

Hatimi Tahirruddin - 2 yg bikin panas je..

ANNA MARIANA said...

Acik Riotaro - thanks dear :)

ANNA MARIANA said...

Tinta Lana - wsalam... betul3.. :)

Post a Comment

annamariana1989@yahoo.com

MY POPULAR POST