RSS
Container Icon

PULAU PINANG DI LANDA MUSIBAH

Sejak 2 minggu ni pelbagai musibah 
yang melanda di Pulau Pinang .. 
Baru2 saja kita dikejutkan dengan 
Jambatan Pulau Pinang yang ke 2  runtuh.. 
Agak meyayat hati jugak la sebab Seorang yang disahkan 
meninggal dunia (boleh rujuk sini)..Malam 2 jugak Anna 
bersama Tunang ke tempat kejadian..Ramai sangat orang 
yang berada disana termasuk Anggota penyelamat..


Belum pun reda dengan kejadian ini muncul pula 
Ombak kuat melanda pantai sekitar 
Pulau Pinang selepas 20 Tahun (boleh rujuk sini)..
Memang sebelum ni belum pernah lagi Anna tengok air laut 
naik setinggi ni di Padang Kota..
Masa 2 Anna tengah round2 di Padang Kota.. 
Memang terkejut sangat..


Selepas kejadian2 ni datang pula angin
 kencang melanda Pulau Pinang..
Masa kejadian Anna bersama Ibu Anna ada 
di Tesco jelutong membeli belah..
Ewah, tak de la.. Kami beli keperluan dapur.. 
Anna pula bawa Mak Anna naik motor je..
Dalam pukul 7 Anna dapat panggilan 
dari Tunang sebab dia risaukan keselamatan kami berdua...
Anna pelik la jugak masa tu, yelah memang Anna tahu hujan tapi 
Anna tak tahu kata angin kencang (boleh rujuk sini) ..
Siap dia kata Antena Menara Umno Pulau Pinang runtuh..
Aik, Anna memang pelik jugak la..
Lepas je balik dari Tesco, kami berdua terus bergegas ke sana..
Memang Anna tak dapat bayangkanlah 
bagaimana Atena boleh jatuh ke bawah..
Dan paling Anna terharu, Masjid yang ada kat tepi 2 
memang tak jadi apa langsung..
Ya Allah, kuasa Tuhan bisik hati Anna saat itu..
Dan berita yang kami dapat ialah seorang pemandu 
lori cedera parah (boleh rujuk sini)..

Antena Menara Umno Pulau Pinang runtuh

Tiang antena runtuh, 7 cedera

Antena menara tercabut, 9 cedera

Antena Menara Umno Pulau Pinang runtuh

Antena Menara Umno Pulau Pinang runtuh

Harap2 selepas ni tiada lagi musibah2 yang melanda di sini..
Moga kami semua dilindungi selalu walaupon dimana kami berada..
Insyaallah...
Salam Jumaat semua..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 comments:

s h a said...

Innalillah.Semoga Allah lindungi umat islam dari bala bencana.Anna hati2 ye dear.

Tinta Lana said...

Assalamualaikum.

Aah..lana prasan.. banyak kejadian berlaku berturut2.. sudah tentu ada sebabnya..

Anonymous said...

I really like your blog.. very nice colors & theme.
Did you create this website yourself or did you hire
someone to do it for you? Plz reply as I'm looking to create my own blog and would like to know where u got this from. thank you

Stop by my blog quickload 222 adjustable dumbbells

Hatimi Tahirruddin said...

mmg tgh musim angin kencang dan laut bergelora kat belah2 utara selat melaka tu....semoga keadaan akan pulih seperti sedia kala....

pha is said...

hmm dugaanNya...

Cik Yaya said...

Allahuakbar..mcm2 ye melanda PP..1-1 kjdian..
ada hikmah kenapa DIA dtgkan satu persatu musibh tu..renung2kanlah dan smoga jadi pngajaran buat kita..

Mrs Kamilah said...

Salam.
Teruk juga ye. Tak berkesempatan tengok berita pasal ni.

Singgah sahur salam ukhwah OhBlogger Malaysia
http://vitaminohvitamin.blogspot.com

Post a Comment

annamariana1989@yahoo.com

MY POPULAR POST